1
گام
ارزیابی آمادگی صادراتی ...
اگر تمایل به راهبری صادراتی دارید، ابتدا باید آمادگی صادرات شما ارزیابی شود. برای تکمیل فرم ارزیابی آمادگی صادرات و شروع فرآیند راهبری صادراتی از اینجا اقدام کنید.
2
گام
خدمات صادراتی
شرکت هایی که علاقمند به برون سپاری فعالیت های صادراتی خود باشند، می توانند از طریق انعقاد قرارداد با مرکز توسعه صادرات سلامت ایران نسبت به صادرات محصولات خود اقدام نمایند.
مرکز به واسطه وجود شبکه ای از همکاران تجاری در کشورهای اروپایی، آفریقایی، آمریکای جنوبی، حوزه CIS، هند، چین و کشورهای جنوب شرق آسیا، توانایی ارائه خدمات صادراتی به شرکت های متقاضی را دارد. قراردادهای مرکز با متقاضیان عموماً 5 تا 8 ساله بوده و اقدام های صورت گرفته به شرح فلوچارت زیر می باشد.
از آنجا که این مرکز، کارگزار تخصصی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه صادرات محصولات و خدمات سلامت محور است، بخشی از هزینه های این فرآیند در قالب یارانه و کمک هزینه به شرکت های دانش بنیان این حوزه عودت داده خواهد شد.
3
گام
1عارضه یابی و بهینه سازی زیرساخت های شرکت
2ایجاد وبسایت چندزبانه
3تهیه کاتالوگ، لیست قیمت صادراتی و ...
4تهیه اسناد صادراتی موردنیاز استاندارد ها، تاییدیه ها و ...
5شناسایی بازار های هدف صادرات
6بررسی میدانی بازار هدف و تعیین اهداف فروش
7شناسایی خریداران کالا و بازاریابی
8ایجاد زیرساخت فروش و خدمات پس از فروش در بازار هدف
9راهبری تیم فروش و نظارت